Mijn CV
Download CV als PDF
Naam | René Vermeulen |
Adres | Minister Aalberse Laan 12 A |
Postcode | 5103 BA |
Woonplaats | Dongen |
Telefoon | 06-36588896 |
Geb. datum | 7 juli 1961 |
Profiel Ruime ervaring als (interim) manager / leidinggevende op operationeel en tactisch niveau binnen de zorgsector. Daarnaast ervaring in het trainen en coachen van teams en individuele medewerkers. Ruim 30 jaar staf- en lijnervaring. Ondernemende, betrokken, resultaatgerichte manager/trainer die organisatiedoelen en persoonlijke doelen van medewerkers en organisatie kan samenbrengen en verbinden. De kernwaarden integriteit, oprechtheid, betrokken, vertrouwen en humor zijn hiervoor de bouwstenen.
Werkervaring: Juni 2010- heden: eigen trainingsbureau; Interim manager, Mentor, Coach en Trainer. Mede-eigenaar van de leergang Train de Trainer.
Training en coaching opdrachten
- Oktober 2016 tot 2018 in samenwerking met partner training en coaching m.b.t. uitrol visietraject bij de gemeente Gorinchem.
- Augustus t/m oktober 2016 coaching en advies traject specialisme urologie Catharina ziekenhuis Eindhoven.
- Juli 2016 training geven en ontvangen van feedback VGZ Eindhoven.
- Maart 2014 t/m december 2014 coaching / mentorschap traject jong leidinggevende Jeroen Bosch ziekenhuis.
- Januari 2013 t/m oktober 2013 tweede traject Train de Trainer bij gemeente Venlo.
- Augustus 2012 t/m november 2012 coachingstraject medewerker Catharina ziekenhuis Eindhoven.
- Maart 2012 t/m december 2012: training “train de trainer” in samenwerking met partner bij gemeente Venlo.
- Oktober / november 2010 trainingen in samenwerking met partner bij gemeenten en commerciële training klantvriendelijkheid.
- Februari 2011 t/m mei 2011; training/coachingstraject team in Catharina ziekenhuis Eindhoven.
- April 2011; training klantvriendelijkheid in samenwerking met partner bij de Veerdienst Gorinchem/Brakel/Aalst/Veen .
Interim opdrachten:
- December 2020 tot heden; Zorgmanager a.i. Ananz, St. Anna zorggroep, Geldrop.
- September 2020 tot december 2020: Adviestraject vakgroep psychiatrie Catharina ziekenhuis, Eindhoven
- November 2019 tot september 2020: Leidinggevende OK a.i. (chirurgie/logistiek OK) Catharinaziekenhuis, Eindhoven
- Juni 2019 tot nov 2019: Afdelingsmanager neurologie a.i. Catharinaziekenhuis, Eindhoven
- Mei 2018 tot juni 2019: Teammanager a.i. kraamafdeling/verloskamers Ziekenhuis Bernhoven, Uden
- Januari 2018 tot mei 2018: Teammanager a.i. afdeling longgeneeskunde, nefrologie, cardiologie en kraamafdeling/verloskamers, ziekenhuis Bernhoven, Uden
- Juni 2017 tot december 2017: Projectmedewerker acute zorg bij ziekenhuis Bernhoven, Uden
- Februari 2017 tot juni 2017: Teammanager a.i. afdeling longgeneeskunde, nefrologie en cardiologie bij ziekenhuis Bernhoven, Uden
- September 2016 tot februari 2017: Manager a.i. RVE Urologie/Gynaecologie bij Catharina ziekenhuis,Eindhoven.
- Interim management: juli 2015 t/m juli 2016; Vitalis Woonzorggroep locatie Wilgenhof Eindhoven
- Interim management: April 2014 tot april 2015: Interim manager bij Zorgplein Maaswaarden in Wijk en Aalburg.
Belangrijkste resultaten:
- Opheffen en afronding van de door IGZ genomen maatregel tot verscherpt toezicht
- Continuïteit en kwaliteit van de behandeldienst verbeterd
- Start gemaakt voor nieuwe organisatiestructuur
November 2013 tot april 2014: Interim manager bij Van Neynsel locatie Park De Taling in ‘s-Hertogenbosch.
Januari 2013 tot oktober 2013: Afdelingsmanager a.i. kinder/kraam bij het Admiraal de Ruyter ziekenhuis in Goes/Vlissingen.
- Omvat de verpleegafdelingen kinder en kraam, dagverpleging kinderen en de poliklinieken kindergeneeskunde en gynaecologie/kraam over drie verschillende vestigingen (110 Fte).
- Duaal management, budget en resultaat verantwoordelijk. Speerpunten veiligheid, kwaliteit en financiën.
- Voorbereiding nieuwbouw Kind/-Geboortecentrum
Belangrijkste resultaten:
- Aanstelling van drie teamleidinggevenden en maken van nieuwe taakomschrijving.
- Cultuuromslag vorm en inhoud gegeven.
- Samenwerking met de medische specialisten geoptimaliseerd.
- Duaal management vorm en inhoud gegeven in de vorm van MFO.
- Ziekteverzuimbeleid geïmplementeerd en ziekteverzuim voor de kindergeneeskunde met 2% naar beneden gebracht naar 1,75% en voor de gynaecologie/kraam met 1% naar 4,75%
- VMS-thema’s geïmplementeerd en geborgd in de kwaliteitscyclus.
- Optimaliseren en standaardiseren van werkprocessen over de verschillende locaties heen.
Juli 2012 tot december 2012: Opzetten/ontwikkelen van leergang “Train de Trainer”. Oktober 2011 tot juli 2012: Manager zorg a.i. bij Stichting Volckaert-SBO Dongen, locatie De Doelen Oosterhout
- Omvat de woonzorglocatie De Doelen bestaande uit een psychogeriatrische afdeling, een verzorgingsafdeling en aanleunwoningen.
- Integraal management en budget verantwoordelijk
Belangrijkste resultaten:
- Basiszorg op orde gebracht conform de normen verantwoorde zorg.
- Klachten van cliënten en familieleden met 75% afgenomen.
- Werkprocessen beter op elkaar afgestemd.
- Ziekteverzuim teruggebracht van 17% naar 4%.
- Veiligheid en vertrouwen binnen de teams teruggebracht.
- Vertrouwen tussen locatie management en 1e contactpersonen en lokale cliëntenraad hersteld.
- Basis gelegd voor overgang naar kleinschalig wonen en de daaraan gekoppelde verhuizing naar andere locatie.
Juli 2011 tot september 2011: afdelingsmanager a.i. MKA en KNO Catharina ziekenhuis Eindhoven.
- Omvat de poliklinieken KNO, logopedie en kaakchirurgie.
- Duaal management op operationeel en tactisch niveau.
- Budget verantwoordelijk.
Belangrijkste resultaten:
- Basis gelegd voor constructieve samenwerking met medisch specialisten.
- Jaarplan en begroting voor 2012 opgesteld.
December 2010 tot september 2011; unithoofd chirurgie a.i. Jeroen Bosch ziekenhuis ‘s-Hertogenbosch.
- Omvat de afdeling chirurgie.
- Duaal management op operationeel en tactisch niveau.
- Budget verantwoordelijk.
Belangrijkste resultaten:
- De logistieke processen en bedrijfsmatige inzet van beddencapaciteit en daaraan gekoppelde personele bezetting is verbeterd.
- Twee afzonderlijke verpleegafdelingen geïntegreerd onder éénhoofdige leiding.
- Gespecialiseerde en gedifferentieerde zorg geïmplementeerd.
- Voorbereiding en daadwerkelijke verhuizing naar nieuwbouw locatie.
- Basis gelegd voor constructieve samenwerking met de maatschap chirurgie.
- Basis gelegd voor constructieve samenwerking binnen de afdelingsteams.
Juni 2010 tot eind oktober 2010; afdelingsmanager kindergeneeskunde a.i. Catharina ziekenhuis Eindhoven.
- Omvat de afdeling kindergeneeskunde.
- Duaal management op operationeel en tactisch niveau.
- Budget verantwoordelijk.
Belangrijkste resultaat:
- Inzet van beschikbare capaciteiten en middelen geoptimaliseerd binnen de organisatie brede taakstelling.
- Voorbereiding en vervanging teamleidinggevenden door seniorverpleegkundigen.
Functies in vast dienstverband bij TweeSteden Ziekenhuis Tilburg (1979 tot 2010) 2007- 2010: Organisatorisch manager zorgeenheid Chirurgie, KNO, anesthesie spreekuur en pijnpoli
- Omvat de kliniek chirurgie, polikliniek chirurgie, kliniek KNO, polikliniek KNO,
- pre-operatief spreekuur, pijnpoli anesthesie.
- Duaal management op operationeel en tactisch niveau.
- Budget verantwoordelijk.
- Totaal 95 fte waarvan directe aansturing van 7 teamleidinggevenden en 1 stafmedewerker
- 10 chirurgen, 11,5 fte chirurgisch assistenten, 4 KNO artsen en een 10 tal anesthesisten.
Belangrijkste resultaten:
- Digitaal klinisch en poliklinisch chirurgisch dossier ingevoerd.
- Functie van Physician Assistent binnen de zorgeenheid chirurgie ingevoerd
- De poli anesthesie in kwalitatieve en kwantitatieve zin op orde gebracht
- De poli KNO in kwalitatieve en kwantitatieve zin op orde gebracht
- De structurele financiële overschrijdingen op de poliklinieken anesthesie en KNO teruggebracht binnen de afgesproken financiële kaders
- Ziekteverzuim teruggedrongen onder de norm van 4%
2005 – 2007: Organisatorisch Manager zorgeenheid Chirurgie
- Omvat de kliniek, polikliniek chirurgie en de specialistisch verpleegkundigen over twee vestigingen
- Duaal management op operationeel en tactisch niveau.
- Budget verantwoordelijk.
- Totaal 70 fte inclusief 6 teamleidinggevenden en 1 stafmedewerker
- 10 chirurgen en 11,5 fte assistenten
Belangrijkste resultaten:
- De zorgprocessen en werkprocessen van medewerkers en specialisten geoptimaliseerd en gestroomlijnd.
- De plannings en control cyclus geïmplementeerd
- Ondernemerschap en marktwerking in relatie tot kwaliteit van zorg ontwikkeld.
- De onderlinge samenwerking tussen medewerkers en specialisten geoptimaliseerd.
- De structurele financiële overschrijdingen op de polikliniek chirurgie teruggebracht binnen de afgesproken financiële kaders.
- Ziekteverzuim teruggedrongen onder de norm van 4%
2004 – 2005: | Ad interim coördinator afdeling Opleidingsadvies |
2002 – 2005: | Coördinerend hoofdverpleegkundige Chirurgie |
1999 – 2002: | Hoofdverpleegkundige hart/long afdeling |
1996 – 1999: | Interne trainer/adviseur |
1993 – 1996: | Opleidingsfunctionaris stafafdeling Beleidsontwikkeling en Opleidingen |
1990 – 1993: | Praktijkbegeleider op chirurgische afdeling |
1986 – 1990: | Kinderverpleegkundige |
1984 – 1985: | Dienstplicht vervuld bij Marine Hospitaal Overveen. |
1979 – 1984: | Leerling verpleegkundige-A bij voormalig Maria ziekenhuis Tilburg, huidig TweeSteden ziekenhuis. |
Nevenfuncties: | |
2003 – 2010: | Intern auditor NIAZ. Voorbereiden en uitvoeren van interne audits in kader van NIAZ accreditatie. |
2003 – 2005: | Lid projectgroep Modernisering Organisatievorm TweeSteden ziekenhuis |
1996 – 2001: | Hogeschooldeskundige HBOV Fontys Hogeschool Eindhoven. Toetsen en adviseren van curriculum HBOV |
1993 – 1996: | Lid voorbereidingsgroep praktijk/docenten overleg. Overleg tussen opleiders van betrokken organisaties en opleidingsschool |
1992 – 1995: | Lid Ondernemingsraad: aandachtsgebied commissie sociaal beleid. |
Opleidingen: | |
2006 – 2008: | Intern Management Development traject voor organisatorisch- en medisch managers |
2006 – 2007: | 15 individuele supervisiebijeenkomsten |
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen | |
VDO Opleidings- en adviescentrum | |
2003: | Cursus Intern Auditor NIAZ |
1996 – 1997: | Juniortraining for trainers & consultants |
IAS International te Haarlem | |
1995 | Cursus Diagnostiek en Interventies |
LEO Verpleegkundig Management te Amsterdam | |
1991 – 1993: | Lerarenopleiding Verpleegkunde 2e graad |
Stg. Speciale Opleidingen IHBO West-Brabant te Eindhoven | |
1987 – 1989: | Management in ziekenhuis en instellingen |
Instituut voor Bedrijfswetenschappen te Utrecht | |
1985 – 1986: | Kinderaantekening |
Maria Ziekenhuis te Tilburg | |
1979 – 1984: | Leerling verpleegkundige-A |
Stichting Opleidingen Gezondheidszorg Midden-Brabant | |
1974 – 1979: | M.A.V.O.-4 |
St. Jozefmavo te Dongen |
Vrijetijdsbesteding: Vrijwilliger bij voetbalvereniging Fitness Wielrennen recreatief Theaterbezoek